|
Hajónapló
A hajónaplóban az általunk fontosnak tartott cikkekből, elemzésekből válogatunk.
Mit és mennyit ajándékoznak a magyar cégek év végén?
|
HVG, 2006. december 13.
Egyre kevésbé jellemzi az év végi szezont az üzletfelek közötti értékes ajándékok cseréje, mind gyakoribb, hogy jótékony célra költenek, és akik mégis tartják magukat a hagyományos ajándékozáshoz, kevesebbet fordítanak erre a célra. A reklámajándékok értékesítésével foglalkozó Anda Presents tapasztalatai szerint a reklámajándékok forgalmának 50 százalékát az üzleti partnereknek szánt ajándékok adják, amelyek értéke átlagosan 5000 forint, a bevétel további 25 százaléka az átlagban 1000 forint értékű szóróajándékokból származik. A maradék 25 százalék nagy értékű egyedi ajándékokra jut. Horváth Adrienn, a cég marketing vezetője elmondta, az elmúlt másfél évben olyan ajándékok kerültek előtérbe, amelyek az otthonokhoz, de leginkább a konyhához kapcsolódnak.
A Pannon GSM immár 2004 karácsonya óta fordítja teljes, vagy a cél érdekében akár megnövelt karácsonyi ajándék-költségvetését egészségügyi intézmények támogatására. A támogatás értéke minden évben 25 millió forint körül van – közölte Drozdy Győző a Pannon vezérigazgató-helyettese. A távközlési cég évente 200 millió forintot – árbevételének közel 0,1 százalékát – fordít adományokra. A Mol szintén nem ajándékozza meg üzleti partnereit karácsonykor, az év végi üdvözlőlapok megvásárlásával pedig az Ökotárs alapítványt támogatja. Az üzleti célú ajándékozás helyett a társaság „társadalmi szerepvállalásra” fordítja az előző három év adózott nyeresége átlagának 0,9 százalékát – mondta Ferencz I. Szabolcs, a Mol kommunikációs igazgatója, aki elavultnak tartja a kilencvenes években szokványos reklámajándékokat. Szerinte a a karácsonyi szezon az adományozás szempontjából nem különbözik igazán az év többi hónapjától, a Mol egész évben támogat civil szervezeteket.
A Flextronix Magyarország szintén elutasítja az év végi üzleti célú ajándékozás gyakorlatát, helyette a nyugat-magyarországi helyi ügyek mellé áll – fejtette ki Sarlós Gábor, a Flextronix magyarországi üzleti kommunikációját ellátó PeppeR 21 PR-ügynökség ügyvezetője. Az agrártermékek forgalmazásával foglalkozó Alltech Hungary az utóbbi három évben már csak 1 millió forintot szánt az év végi partnerajándékokra, ellentétben a 2003 előtti időszakban erre fordított 6-8 millió forinttal. Tavaly a társaság 590 millió forintos forgalmából 59,5 millió forintot fordított marketingre, ebből csupán 2,5 millió forintot költött reklámajándékokra. A társaság mintegy 230 parterét 1000 forint, további 40-et 5000 forint, és 30 kiemelt partnerét 10000 forint értékű ajándékkal lepi meg az idei szezonban. Főleg Hungaricumokat ajándékoznak – mondta Gáti Krisztina, a cég marketingvezetője.
A főleg élelmiszerek, édességek, üdítő- és energiaitalok, márkás égetett szeszes italok, valamint import- és hazai minőségi borok forgalmazásával Magyarországon tavaly összesen 13 millió euró forgalmat bonyolító Lekkerland Magyarország árbevételének csupán 0,001 százalékát fordítja a partnerkapcsolatok ápolását szolgáló reklámajándékokra, ennek 90 százalékát a karácsonyi szezonban. Az ajándékcsomagok saját termékekből állnak, értékük csomagonként 5000 forint, ezen felül 1000000 forint értékű ajándékokat ajánlanak fel óvodák és iskolák részére – mondta Erdélyi Attila, a társaság sajtóképviselője.
A berlini székhelyű édesipari konszern leányvállalata, a Storck Magyarország az év végén főként saját termékeivel köszöni meg partnereinek az egész éves együttműködést, és nincs hagyománya a nagy értékű ajándékosztásnak – mondta Hervig Orsolya, a Storck Magyarország kommunikációjával foglalkozó cég munkatársa. Az édesipari forgalmazó 2006-ban nettó 2 milliárd forint bevételt tervez. Hervig Orsolya hozzátette, az ajándékok értéke, ahogy több nemzetközi cégnél is megfigyelhető, csökken, számos helyen már csak a jelzésértékű képeslap engedélyezett.
Mit és mennyit ajándékoznak a magyar cégek év végén? HVG, 2006. december 13.
|
|
|